گروه کوهنوردی دامون

برنامه گروه کوهنوردی دامون بندرانزلی به مقصد کلشتر (رودبار)، مورخ ۱۴۰۱/۳/۲۰، به سرپرستی فرانک منصف و با ۶۰ شرکت کننده اجرا شد‌.
سایر عوامل گروه عبارت بودند از:

راهنما: اسفندیار یوسفی نیا
جلودار: سارا فولادی
عقبدار: سیامک اشکان زاده
کوهیارها: مریم پورنعمت، مجید طریقی، رضا نوذری، آیدین یاری نیا و وحید روزرخ
روستای کلشتر در سه کیلومتری شهر رودبار و در کوهپایه‌های البرز غربی واقع شده است و حدود ۵۵۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. این روستا به دلیل داشتن آب و هوایی معتدل و شبه مدیترانه‌ای یکی از خوش آب و هواترین مناطق شهرستان رودبار است. پیشه اصلی مردم این روستا از دیرباز کشاورزی و دامداری بوده است که وجود باغ‌های زیتون و مزارع کشت گندم و جو گواه این مدعاست و سیستم حصارکشی باغ‌های زیتون و مزارع در سراسر این روستا مشاهده می شود. این روستا همچنین دارای آبشاری با ارتفاع بالای ۲۰ متر می‌باشد که از جاذبه های این روستا بشمار می رود.
گروه راس ساعت ۶:۰۰ از بندرانزلی خارج شد و پس از توقفی کوتاه در مسیر، ساعت ۸:۴۵ به روستای کلشتر رسیدیم و پس از صحبت های سرپرست و راهنما درمورد مسیر و معرفی عوامل گروه، ساعت ۹:۰۰ حرکت خود را به سمت بالا آغاز کردیم. هوا آفتابی و نسبتا گرم بود. ابتدای مسیر دشتی بود و پس از مقداری پیمایش به یک مسیر خاکی باریک رسیدیم که از بین انواعی از درختان و بته های بومی عبور می کرد و بخشی از مسیر از میان چشمه ای جاری می‌گذشت که عبور را کندتر و سخت تر کرده بود. سپس وارد یک منطقه جنگلی پوشیده از درختان بلند و تنومند شدیم شدیم و ساعت ۱۰:۱۵ جهت صرف صبحانه توقف کردیم و حدود ۲۰ دقیقه بعد به مسیر خود ادامه دادیم.
در نهایت ساعت ۱۱:۴۰، پس از چند ساعت پیمایش، گروه به سرچشمه کلشتر که منطقه ای جنگلی بود رسیده و در همانجا توقف کرد. پس از مدتی استراحت و صرف نهار و گرفتن عکس دسته جمعی، ساعت ۱۶:۱۵ گروه به سمت پایین حرکت کرده و ساعت ۱۸:۱۵ به محل توقف مینی بوس ها رسید و سرانجام، ساعت ۲۱:۰۰ به بندرانزلی بازگشت.